Skickelsediger

Dagens ord är:

Skickelsediger ödesmättad

Rapportera i kommentarerna hur du använt detta ord under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Skickelsediger

  1. tankeföda skriver:

    Oj, man lär sig något nytt varje dag!
    Sedan är det ju en annan sak att faktiskt smyga in skickelsediger på ett naturligt sätt i en konversation, ska se om jag lyckas ikväll 🙂

    /K
    365 citat

  2. Maria skriver:

    Wow vilket ord. Tror inte jag har hört det. Och nej, det kan inte va lätt att smyga in i sitt tal..

  3. Petra skriver:

    Jag älskar ordet. Det är jättesnyggt tycker jag! 🙂

  4. violen skriver:

    Aldrig hört men håller med Petra, det var vacker, ödesmättat liksom….;-)

  5. Suddagumman skriver:

    Läste det just i en sci-fi. 😊 Härligt ord!

  6. kulturmonstret skriver:

    Povel Ramel har använt ordet Skickelsepyntad. Inget dumt ord det heller, fast påhittat.

  7. Robin Åkervall skriver:

    Jag hittade ordet i prologen till Kristian Gerners bok om Ryssland (2011) Historiska Media, Lund.

Kommentera

