Antimakass

Dagens ord är:

Antimakassskyddsduk i nackhöjd

Rapportera i kommentarerna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Antimakass

  1. Marianne i Kolsva skriver:

    Jag ska virka några antimakasser att lägga på fåtöljens ryggstöd.

  2. Fredrik L skriver:

    ”virkade antimakasser” brukar jag använd för att beskriva en viss inredningsstil. Skulle kanske passa även en yngre generation kotlettfrisyrer…

  3. Annika Ivarsson Lantz skriver:

    vad heter det när man lägger den på armstödet?

  4. Selenius skriver:

    Såg ordet piedestal felstavat på Blocket idag. Mindes att jag använde det otvunget när jag var sex år. Då dök också ordet antimakass(-er) upp. Dessa två användes ofta tillhopa då salarna som voro inredda med det ena ofta också hade andra.

  5. Camilla J skriver:

    Använde ordet idag när jag sa till familjen att jag nog skulle ta o virka en pläd till en av fotöljerna här hemma,ev virka en antimakasse också. Ingen visste vad det var så vi googlade o hamnade här 🙂

Kommentera

