Utsot

Dagens ord är:

Utsot – diarré

Rapportera i kommentarerna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Utsot

  1. När jag städade i bikupan såg jag tecken på att bisamhället drabbats av utsot.

    • Erik Forsling skriver:

      Vet inte vad jag vill med nedanstående sökträff, men jag fann den tidigare ikväll, när jag sökte på utsot – ett ord jag definitivt inte känner sedan tidigare, varken som människo- eller insektsåkomma! Är du biodlare har du säkert redan sett detta; annars får det bli ett tips.

      Nosema
      http://www.biodlarna.se/website1/1.0.1.0/38/1/Utsot behöver emellertid inte alltid betyda att samhället drabbats av nosema, liksom ett nosemaangrepp inte behöver betyda att samhället drabbas av utsot.

  2. Nonleguntur skriver:

    Både jag och min son har idag drabbats av utsot : (

Kommentera

