Ånyo

Dagens ord är:

Ånyo – på nytt, åter igen

Rapportera i kommentarerna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ånyo

  1. Björn Westerlund skriver:

    ”Kära kollegor, ånyo är det dags för avdelningsmöte, tag med era kaffemuggar”

  2. Erik Forsling skriver:

    Ånyo har jag simmat i Tierps badhus
    Ånyo har ännu en dag snart passerat
    Ånyo har jag deltagit i en brandövning
    Ånyo har jag räddat livet på en docka
    Som inte sprattlade eller skrek i mitt öra
    Ånyo har riktat brandsläckarmunstycke
    Kvävt en fjolligt ofarlig arrangerad eld
    Ånyo har grusplanens harmlösa brasa
    Fått mig att känna ett djupt känt TACK

    TACK för att det inte var skarpt läge
    TACK för att inte okontrollerad eld ägde
    TACK för att jag nu repeterat övningar

    Ånyo har ännu en dag redan passerat
    Ånyo funderar jag vart den tog vägen
    Ånyo har jag diskat gammal rutten disk
    Ånyo håller jag på att göra nya matlådor
    Som skall ta mig genom några arbetsdagar
    Ånyo lyssnar jag på gamla radiorepriser
    Kreerade i högtalare via ett webbarkiv
    Ånyo är det hög tid för isängklivande
    Fan, vilket knastertorrt trist alternativ

    Tänker på min brandvarnare
    Som hyresvärden installerade
    Den behöver nya batterier
    Ånyo måste jag skärpa mig!!!
    Tankar tumlar

    Ånyo säger jag godnatt till världen.

Kommentera

