Urbota

Dagens ord är:

Urbota – ohjälplig, hopplös

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Urbota

  1. Eftersom jag fortfarande sjuder lite över händelser igår så kan jag tala om att ordet då användes i kontexten ”urbota dumt”! 😉
    http://provtyckningar.blogspot.se/

    • Erik Forsling skriver:

      Eva! Minns att du fick dig ett stort skratt när jag kommenterade en gång, har inte tid att söka upp ordet nu, men jag trodde att du kanske var en teknisk ingenjör – som ägnade sig åt att provtrycka ångsystem. Och det var ju urbota dumt av mig. Men idag var det jag som skrattade gott, när du skrev att du fortfarande sjuder.

      Visserligen en indikation på att ångtrycket sjunker, men skulle det motsatta gälla, så borde nog hela systemet – för säkerhets skull – provtryckas. Allt annat kan vara urbota förödande!

      Och plötsligt blev jag sur på mig själv för att jag inte besökt din blogg oftare. Den är vacker och bra.

  2. Erik! Tack för en trevlig start på min dag 🙂
    Önskar dig en trevlig helg!
    http://provtyckningar.blogspot.com/

  3. Urbota korkad använder jag ofta.

Kommentera

