Drätselkammare

Dagens ord är:

Drätselkammare – före 1971 en stads styrelse.

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Om Ullis

http://www.ulliso.se/blog
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Drätselkammare

  1. Yvonne Hoberg skriver:

    Min man och jag träffades på Drätselkontoret på Karlskrona rådhus. Jag var 15 år och gjorde min pryo där ( prao ). Året var 1967.

  2. Herbert Hermansson skriver:

    såg en gammal skylt eller uppmaning där det stod med underskrift ”Drätselkammaren” vilken kan ha haft med mangel eller strykning av kläder, vet väl egentligen inte…eller så gäller drätselkammaren vän av ordning?

  3. Ulla Melkersson skriver:

    Haha! Fick användning av det, när jag spelade Ordjakten idag! :-)) Ordet fanns väl gömt sedan mellanstadietiden på slutet av 1960-talet, men letade sig upp i mitt medvetande. Bokstäverna jag fick, att bilda ord av, var D, K och M.

Kommentera

