Opulent

Dagens ord är:

Opulent – mycket riklig, överflödande.

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

 

Om Ullis

http://www.ulliso.se/blog
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Opulent

  1. Ola P skriver:

    Det här ordet måste ha smugit sig in i svenskan via engelskan och alls inte trivts här. Jag tror inte det finns särskilt många belägg för detta ords praktiska användning i vårt norröna tungomål.

    För övrigt föreslår jag just ”norrön” som glömt ord.

    Och god fotsättning!!!!

  2. Jag hittade denna blogg idag och jag blir så glad! Jag älskar gamla ord och min familj skrattar åt mig när jag talar om revolvermän och våp, haha 🙂 För att inte tala om när jag ondulerar håret… Opulent ska jag pröva!

  3. Ola P skriver:

    Tack Olof! Jag ska använda ordet mer opulent i fortsättningen!

Kommentera

