Kalfaktor

Dagens ord är:

Kalfaktor – uppassare, betjänt, officersuppassare

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kalfaktor

  1. Hilding skriver:

    Tja jag drömde om ett konstigt programfel i natt: saknar naken kalfaktor. Fick även för mig att det betydde typ skinlös maskin, dvs med öppnad skal.

  2. Hilding skriver:

    Tja jag drömde om ett konstigt programfel i natt: saknar naken kalfaktor. Fick även för mig att det betydde typ skinlös maskin, dvs med öppnad skal. Hur man kom runt detta fel var nåt helt annat.

  3. Anders lundevall skriver:

    Kalfaktor skötte alla sorters göromål på kontor

  4. Erik Forsling skriver:

    Efter krokiga turer och med skilda betydelser infördes ordet i svenska språket, och jag har alltid uppfattat en kalfaktor som drängen hos en officer, en slags betjänt. En passopp.

Kommentera

