Lycka

Dagens ord är:

Lycka  – (prov) inhängnad, mindre åker el. äng.

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lycka

  1. villacalifornia skriver:

    Under många år arrenderade vi en skogslycka för att skörda hö till vår boskap.
    Bortom hästhagarna och tegarna ser jag åter en lycka som vi ägde.

  2. Erik Forsling skriver:

    Jag hade en ungdomskamrat som bosatte sig i ett ett skogstorp, ett minitorp i en mickroby med postadressen Lycka. Tyvärr är han död nu. Cancern, eller kräftan som det hette förr, lyktade hans jordevandring. Jag saknar honom, trots att ”det var långt mellan gångerna”.

    Insåg helt nyligen, när jag tittade på gamla fotografier, att det är ett antal av mina generationskamrater som gått hädan, av olika anledningar. Och jag som ö.h.t. inte sköter om mig, jag sitter här och lever – ett okänt tag till!

Kommentera

