Livstycke

Dagens ord är:

Livstycke – linne, dräcktliv, underkläder för barn

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Livstycke

  1. Anna Bengtsson skriver:

    Rolig idé med en sådan här blogg!
    Jag använder inte ordet livstycke dagligdags, men det ingår helt klart i min naturliga vokabulär. Dräktliv skulle jag stava utan c. Kan jag få bidra med ett trevligt, användbart, nytt ord? Klensockrad. Bra va? Användes först av en expedit på konditoriet i Ljungskile om en äppelkaka, men jag föreslår att det kan användas även i överförd bemärkelse. Vad det betyder? Sur, syrlig, inte överdrivet söt, motsatsen till sliskig.

  2. Birgitta skriver:

    Är det någon mer än jag som haft en strumpebandshållare?

Kommentera

