Konvolut

Dagens ord är:

Konvolut – omslag, kuvert, paket

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Konvolut

  1. ÅMÅL skriver:

    En ballad innehåller ordet KONVOLUT.
    Tyvärr minns jag inte exakt vilken
    men förhoppningsvis gör någon annan det.

  2. Pia skriver:

    ”Kan jag få ett utrikes frimärke också, att sätta på det här konvolutet?” sa jag till kassapersonen framför mig i det jag visade upp konvolutet ifråga. Fick ett par smilgropar till svar. 😀

  3. Tommy skriver:

    Ordet konvolut använder jag ofta eftersom jag lyssnar och har en diger bunt med LP:n!

  4. Pia skriver:

    ”Jag skulle behöva ett enkelt konvolut i C5, och gärna ett frimärke om du har.”
    Mannen på andra sidan disken betraktade mig misstänksamt. Kanske trodde han att jag i nästa ögonblick skulle dra fram min revolver och säga åt honom att tömma kassan i en brun papperspåse…

Kommentera

