Traja

Dagens ord är:

Traja –  trampa, trampa spår (om djur)

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Traja

  1. Janne skriver:

    Nu fick jag lära mig nåt nytt. För mig har det alltid varit en Triumph motorcykel!

    • Erik Forsling skriver:

      Känner igen det där, min yngre bror har en ”Traja”, eller stavas det kanske rentav ”trajja” på svengelska? Han är stolt ägare till en gammal Triumph Trident, av för mig okänd årgång. Brittiskt och bra, synd bara att den sällan fungerar!

      ”Traj”/”traja” som djurspår och hur de uppstår har jag lärt mig via korsord – och har ingen egentlig reell relation till fenomenet. Använder det dock ofta, i den bemärkelsen att jag plitar i bokstäverna i ännu ett korsord då och då!

      Men tack Janne för att du påminde mig om motorcykeln, det hade jag glömt trots att jag för inte alltför längesedan köpte en liten modell av en annan modell (ha, ha); Triumph Bonneville! Triumph är väl helt enkelt inte världens mest omtalade motorcykelmärke numera, historien är nog stoltare, så jag skyller min glömska på det!.

  2. Brittmarie Andreasson skriver:

    Traja. För mej betyder det en katt som trampar på stället när den mår riktigt bra.

Kommentera

