Sky

Dagens ord är:

Sky  – undvika, skygga för, förkasta

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sky

  1. JO skriver:

    Jag skyr ofta saker som pesten 🙂

  2. Erik Forsling skriver:

    Förstärkningen ”avsky” är onekligen vanligare, men jag känner nog lite som JO antyder (eller som jag tolkar det) inför det här ordet. Det ingår i vissa formuleringar. Ännu ett ord som känns så bekant, men hur ofta använder man det, annat i standardiserade fraser? Bränt barn skyr elden, etc.

    Men, när jag googlar lite hittar jag faktiskt en hel del varianter. Ett exempel på sökträff (sökord = att sky): https://www.google.se/search?q=att+sky&oq=att+sky&aqs=chrome..69i57j0l5.3439j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Kommentera

