Nare

Dagens ord är:

Nare – Kall genomträngande blåst, isande vind

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nare

  1. JO skriver:

    Känner enbart till avledningen ”naranippa”, ögoninfektion man pådragit sig vid vistelse i vinddrag.

    • snaxon skriver:

      ”Naranippa” är nytt för mig, JO. Lägger det på minnet, trots att jag hoppas slippa få användning av det…

  2. KataM skriver:

    Jag känner väl till ordet, men det finns väl inte direkt i mitt aktiva ordförråd. Nariga kinder, däremot, kan jag tala om och jag antar att orden hänger ihop.

  3. snaxon skriver:

    Jag tycker ordet har legat i tiden senaste veckorna… :-/ Men Meterologerna har lovat sol i helgen, så vi skall icke förtvivla!

    Och att nare kan ge nariga kinder känner väl de flesta till som växt upp i Sverige.

  4. Umjan skriver:

    Men mettro-logerna kan ju ha fel…

Kommentera

