Rekorderlig

Dagens ord är:

Rekorderlig  – präktig, pålitlig

Berätta gärna hur du använt ordet under dagen.

Om May-Louise

Vill du ha hjälp i ditt skrivande? skrivpedagog@gmail.com En bokstav i taget ... din text närmar sig.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Rekorderlig

  1. Erik Forsling skriver:

    Verkligen ett rekorderligt val av dagsord, halvglömt kanske, men jag tror att fler än undertecknad stundom använder det – kanske dags att öka frekvensen. En rekorderlig person framställer jag mig alltid som, när jag söker arbete. Sådana är ju reglerna. Men rekorderlig kan man vara på sätt, och i många branscher. Bra ord.

  2. Erik Forsling skriver:

    ”Men rekorderlig kan man vara på sätt, …”.Ska naturligtvis vara ”på olika sätt”.

  3. Erik Forsling skriver:

    Rekorderligt inköp kan man göra på Systembolaget, då i form av varumärket ”Rekorderlig cider” – en produkt som framställs av Åbro bryggeri – grundat 100 år innan mitt födsloår. Hur rekorderligt man uppträder efter överkonsumtion av denna brygd är väl en individfråga.

  4. Rooster skriver:

    Hon slog rekordelig i höjdhopp.

Kommentera

