Gående bord

Dagens ord är:

Gående bord – buffé, smörgåsbord

Berätta gärna om du använt ordet under dagen.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gående bord

  1. Eje skriver:

    Jag har varit på ett otal ställen där de annonserat om sina ”gående bord”. Inte en enda gång har jag sett något. Ville man ha något i magen fick man allt bekväma sig med att själv gå och hämta den (en sån jäkla dålig service!) och trängas och slåss med en massa andra hungriga människor om matbitarna. Så gå inte på den bluffen!

  2. Karin Berglund skriver:

    Gående bord är för mig det normala ordet, buffé har jag inte använt. Antagligen p.g.a. min ålder, är femtitalist. Det kan t o m vara så att jag övertagit uttrycket från min mamma, som var ung på fyrtitalet. Man lär sig ett sätt att beskriva en fest när man är ung, när examen och bröllop står som spön i backen (det var fler bröllop förr)

Kommentera

