Reseda

Dagens ord är:

Reseda – en växtart i familjen resedaväxter.

Berätta gärna om du använt ordet under dagen.

Om Ullis

http://www.ulliso.se/blog
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Reseda

  1. KataM skriver:

    Reseda har jag odlat ett par år. En liten och oansenlig blomma, men den dofta ljuvligt.

    Sedan måste jag citera Dan Andersson i Till min syster:

    Kom ut, när stormen viner vild i apel, pil och hägg!
    Se, vårens himlar brinna till Guds och stjärnors lov!
    Och när du sövts till drömmar av resedan vid din vägg,
    all ängens rosor ropa, kom ut till oss och sov!

  2. Erik Forsling skriver:

    Dan Andersson tycker jag om att läsa, och lyssna till – om det handlar om tonsatta inspelningar. Men för mig är reseda ännu ett av alla dessa korsordsord. Erkänner gärna att jag inte ens skulle känna till växtsläktet om det inte vore för det där lilla allmänbildningsinstitutet som samlade korsord utgör. Vore trevligt att också få känna dem dofta.

  3. Lennart skriver:

    Till helgen ska jag resa bort så lörda lär bli en reseda………..

Kommentera

