Hoppjerka

Dagens ord är:

Hoppjerka – person som ofta byter jobb, åsikter eller bostad. Någon som ständigt ”hoppar”mellan olika anställningar, partners, och intressen.

Berätta gärna om du använt ordet under dagen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hoppjerka

  1. KataM skriver:

    Hoppjerka är ett ord jag använder, men inte bara om dem som ofta byter jobb. De som till exempel hela tiden skiftar intressen, byter partner, flyttar ofta, eller ändrar åsikt stup i kvarten kan också kallas hoppjerkor.

    • snaxon skriver:

      Ja Kata M, så använder jag ordet själv när jag tänker efter… Det är kanske plats för en liten redigering av ursprungsinlägget? 🙂

  2. Erik Forsling skriver:

    Hoppjerka är ett mycket praktiskt användbart och tänjbart ord. Jag hör det ibland, i olika betydelser, men givetvis har det också en ursprungsdefinition. När jag själv senast använde det kan jag inte svara på, men det ligger latent.

Kommentera

