Inackorderingsarmar

Dagens ord är:

Inackorderingsarmar  – långa armar som man behöver för att kunna sträcka sig efter saker

Berätta gärna om du använt ordet under dagen.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inackorderingsarmar

  1. Karl-Otto skriver:

    Kul ord ! Behöver nog inte vara inackordering för att ha så långa armar .

  2. edabosse skriver:

    Detta ord minns jag mig inte ha hört. Men jag heller inte bott som inackorderad.
    Pensionatsarmarna brukar jag använda bl a vid smörgåsbordet. Har samma betydelse.

  3. ninna skriver:

    Pensionatsarmar har jag hört också.

  4. Berit Magnusson skriver:

    Pensionatsarmar trodde jag det hette – från tiden när medelklassen semestrade på pensionat med helpension och försökte få åt sig så mycket som möjligt från smörgåsbordet.

Kommentera

