Ajöss

Dagens ord är:

Ajöss – hejdå, farväl, adjö

Idag är det fem år sedan Glömda ord skapades. Sammanlagt har vi publicerat ca 1825 ord inklusive en del dubbletter och i vissa fall tripletter. Vi har varit sammanlagt ca 7-8 personer som uppdaterat i olika omgångar. Vi har 18 000 följare drygt på Twitter och ca 1300 gillare på Facebook. Vi har också gett ut en bok som är slutsåld. Så vi slutar när vi är på topp! Allting har skett helt ideellt.

Stort tack alla som medverkat, tipsat, diskuterat, haft åsikter om orden och föreslagit nya och alla som följt oss i sociala medier.

Det här är allt från Glömda ord. Hejdå!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Ajöss

  1. Nils-Magnus Ericson skriver:

    Jaha, så då är det fullbordat nu! Synd! Jag kommer att sakna er och lika mycket kommer jag att sakna kommentatorerna. Stort tack till e alla. Hoppas att någon har en ide om en fortsättning någonstans.

  2. Wivianne skriver:

    Kommer att sakna er! En välgärning vad ni åstadkommit!

  3. Lena skriver:

    Tack och adjö! Ni har berikat mitt språk.

  4. Eva 9liv i Visby skriver:

    Va fan! Jag som hittade hit häromdagen. Snopet…

  5. Jonas N skriver:

    Bra jobbat! Vad roligt att det var sådan efterfrågan att boken blev slutsåld!

  6. Erik Forsling skriver:

    Hej igen, höll jag på att skriva – och gjorde det också. Jag förlorade nyss ett inlägg. Varför vet jag inte. Men sådan har denna lååånga dag varit i största allmänhet. Men den har varit bra också, inte tu tal om det. Mitt inlägg var, enligt mig, hyfsat bra i sin ofullbordan. Så försvann det. Vips.

    Jag ber att få återkomma med mitt djupt kända tack – det borde man kunna göra. Nu måste jag ta itu med eljest. Lyssnar på datorn till radioföljetongen; Torgny Lindgrens exellenta inläsning av sin egen roman ”Klingsor”. Känner mig just nu som en lika stor looser som nämnde Klingsor. Dagen har bara förrunnit.

  7. Petra skriver:

    Tack alla! Kommentarerna på sidan har varit en jättetillgång för oss alla som uppdaterat här! Och de har berikat oss.
    Men allting har ett slut. Sidan kommer att ligga kvar och inte tas bort! 🙂

  8. Madeleine skriver:

    Fan. Jag som precis upptäckt den här sidan. Jaja, jag får väl njuta av de inläggen som finns 🙂 Tack 🙂

  9. Malin skriver:

    Tack för många trevliga, roliga och förvånande ordpåminnelser och upplysningar under åren. Kommer sakna att börja dagen med ett mejl med ett spännande mer eller mindre glömt ord, och ibland kommentarer kring det. Bra att sidan kommer att ligga kvar i alla fall, så kan man gå in och påminna sig själv om trevliga ord ibland (har dessutom boken här på skolbiblioteket där jag arbetar.)

  10. JO skriver:

    Är alla glömda ord slut nu?

  11. Asplund skriver:

    Stort tack för allt ni har gjort! Det finns ju så fantastiskt mycket samlat här att man inte behöver sörja alltför länge utan kan börja läsa om från början – så har man ytterligare fem års ordglädje!

  12. Erik Forsling skriver:

    Hör av er om ni vaknar upp igen, ni har ju rimligtvis våra e-postadresser! Jag kommer nog att titta in i alla fall, en tid framöver. Saknar mycket mina dagliga besök hos er, men inser att det finns en gräns för er ork och fantasi.

  13. Pää skriver:

    Tackar så mycket! Ni har berikat vokabulären!

  14. Hanna skriver:

    Stort varmt tack för att ni gett mig en intressant start på dagen under en tid. Glömda Ord ligger som en av mina startsidor.
    //Hanna

  15. Erik Forsling skriver:

    Ajöss – ett alltför vanligt ord.

Kommentera

